9 juni 2012

Vill man ha fin trädgård får man lida pin



Thea hon åkte med Stella och Patrik för att se Gladiatorerna så jag kidnappade Mia med mig till Plantagen för att se hur man skulle kunna utforma min trädgård lite mer annorlunda. Vi köpte lite Klematis och lite Rhododendron och sedan satte vi igång att gräva upp Rhododendronbuskar vi redan hade och här ser ni hålen som blev kvar och som ska fyllas med jord och gräsfrön igen.


Så här blev det när det var färdigt. Två stora gamla vita som vi flyttade på och tre lite mindre rosa som jag köpte på Plantagen. Vanligtvis har vi Dhalior där men eftersom de har så kort blomningstid och platsen blir öde större delen av året så kändes Rhododendron som en bättre lösning just nu.

Ny Klematis på ny plats tillsammans med sin rosa Perennvän

Sedan tittade Mia lite i mina rabatter och kom med den fina idén att jag kunde dela på en pionbuske så att det blev lite jämnvikt i rabatten och bredvid den fick min nya Klematis parkera sig tillsammans med sin rotkompis som är en rosa Perenn.
Bordet på altanen fick sig också en liten blomma och en ny matta och nu är vi redo att fira midsommar ute tillsammans med farmor och farfar som jag gissar vill sitta ute och fira oavsett väder.

Sist men inte minst blev det två nya krukor med blommor på framsidan så att de som kommer och ringer på dörren får något annat än vår bruna tråkiga trall att titta på. Jag har grävt så mycket idag att jag inte kunde hålla besticken vid middagen utan att få kramp i händerna. Inte behöver man springa på Kilene när man har en trädgård. Innan jag var klar med allt grävande rann det svett ner i ögonen på mig och nu är jag ganska mör och det ska bli skönt att lägga sig i sängen i kväll. Att jobba med kroppen ger frid i själen faktiskt och jag tror att trädgården ska bli min nya vän.
Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: