16 aug. 2012

Snart är det 4-årsdag

I två månader har hon frågat mig samma fråga varje dag:
" Mamma, hur långt är det till min födelsedag?"

Hon har så höga förväntningar på sin födelsedag att jag börjar nästan få lite ångest av att inte kunna leva upp till hennes föreställningar om den stora dagen. Det här är första gången som hon på riktigt förstår att hon snart ska fylla år och vad det innebär. Högst upp på önskelistan är en rosa gitarr eftersom storasyster har en sådan och så fort hon får en chans så lånar hon den. Älskade lilla ungen vi vill ge dig alla dina drömmar och fantasier denna enda dag på året som tillhör dig och inget ska få stoppa oss. Kärleken till mina barn är det enda i mitt liv som är oändligt och viljan att ge dem ett leende och glädje är en drivkraft som är starkare än det mesta. Jag hoppas bara att vi hinner sy ihop alla trådar innan söndagen står för dörren och vi lovar att göra vårt bästa. Bara för dig Saga och för att din dag ska bli den bästa. Störst av allt är kärleken.

Inga kommentarer: