25 sep. 2012

Making a list, checking it twice

Check på Theas dag. Check på strumpbyxor till båda och kläder till Saga inför bröllopet. Theas vackra blomsterflickaklänning hittar ni på Viktorias blogg i kanten på min så hon är också klar. Klipptid-check och sedan är det väl bara kläder kvar eller glömmer jag något? Jag är så gammal nu att två olika saker på en vecka känns stressigt så in i bängen. Det blir för mycket och det känns som jag får överslag när jag ska tänka på allt samtidigt. Dessutom är det ganska långa dagar på jobbet just nu plus att Thea har mycket mer aktiviteter som pågår flera dagar i veckan. Jag undrar ibland vad vi gjorde med alla tid jag och Rikard innan vi hade barn. Jag minns inte alls men vi måste ha haft vääääldigt mycket tid iallafall och gissningvis slösade vi med den och vilade oss. Tur är väl det för annars kanske vi hade varit ännu mer stressade människor nu. Men snart är det vinter och ingen vill vara aktiv och då kan vi kura ihop oss hemma igen och ta det lugnt. Inget ont som inte har något gott med sig.

Just nu är Thea och Rikard med klassen och spelar fotboll föräldrar mot barn. Hon var rejält taggad så jag hoppas att det gått bra för dem. Rikard han överlever nog en förlust förhoppningsvis. Nu ska jag slå in de sista paketen och sedan bänka mig framför Hollywoodfruar. Alla älskar ju en drake som Gunilla till underhållning.

Inga kommentarer: