30 okt. 2012

Jag är klurig

Eller jag kanske ska skriva att jag hoppas att jag är lurig och bra. Rikard fyller år på söndag när vi är i Göteborg och jag tror att jag har hittat en bra födelsedagspresent till honom som är både snygg och praktisk. Nu hoppas jag bara att presenten hinner komma innan vi åker på fredag för annars blir det ju ingen bra present. Så snart han fyllt ska ni få en bild på det han ska få.

För övrigt har jag varit på föreläsning med Klas Hallberg idag med jobbet. Vi skrattade i nästan två timmar och det var helt klart värt att vänta på. När jag skriver vänta så var det för att vi först fick genomlida en lång presentation från en avslutning på ett EU-projekt. Vi har fått gå flera bra utbildningar via detta men när det nu skulle avslutas så var det bara en enda lång stund av "klubben för inbördes beundran".  Vi vill tacka ditten, och datten och fan och hans moster och alla i projektledningen har varit såååååå duktiga och ambitiösa. Navelskådande i sin finaste form helt enkelt och jag är lite allergisk mot floskler efter alla år i kommunen. Ryggdunkande finner jag inte längre intressant för jag har gjort åtskilliga vändor i olika EU-projekt under mina snart 11 år i stora kommunen och det enda jag vill är att var och en ska göra sitt jobb utan att man måste hylla så mycket på slutet. Känns mera renodlat då eftersom det varken är det första eller sista projektet vi gör och det är deras arbete som de får betalt för som vi pratar om. Det är ingen som hyllar mig på en scen för att jag gjor mitt jobb så varför ska jag beundra en projektledning för att de gör sitt jobb? Jag bara undrar.... Nu ska surkärringen gå till sängs!

Inga kommentarer: