31 okt. 2012

Ledighet

Nu är jag ledig torsdag och fredag från jobbet. Här hemma är arbetet som vanligt men jag kan iallafall sova lite längre och slappa i mysbyxor fram till lunch om jag vill. Jag försökte få Thea att tycka att det var en bra idé att låtsas som vi inte är hemma imorgon när alla kompisar ringer på dörren men hon höll inte med mig. Önskar ibland att hon var liten igen och att vår lediga tid hemma innebar att vi var tillsammans och myste hela dagen. Nu är det bara kompisar överallt och vart jag än tittar. Hur roligt är det att ha ett gäng barn här när man knappt är påklädd och definitivt inte kammad och har en förmodad märklig lukt eftersom man inte duschat ännu? Är det för mycket begärt nu för tiden att man får vara lite unken i sitt eget hem på sin lediga dag?
Det verkar inte bättre än så.....

Inga kommentarer: