6 nov. 2012

Tillbaka i vardagen

Det var en lång bilresa från Göteborg och hem. Barnen är bra på att åka bil och tittar så snällt på dvd hela vägen men jag kände mig lite ovan att köra i mörkret (ja, jag vet att jag är gammal nu). Så när vi väl kom hem var jag ganska trött. Vi är också vana att sova länge på morgonen nu när barnen också gör det så att vakna vid 7-tiden lördag och söndag det rubbar alla cirklar. Jag har lagt mig tidigt två kvällar nu så jag börjar komma ikapp men det är lättare att tippa sömnen över ände än att rätta upp den åt rätt håll igen. Ytterligare ett ålderstecken förmodligen.....
Det var i vilket fall som helst värt all sömnbrist och mörkerkörning eftersom det var så mysigt att äntligen få en helg tillsammans med Johanna, Per och Sixten som vi inte träffat på så länge. Vi åt, pratade, besökte Universeum och lärde känna Sixten som ju inte träffat oss sedan februari.

Nu till dagens I-landsproblem som är att mormor och morfar dristar sig till att åka till Canarieöarna en vecka med start i morgon. Roligt för dem men väldigt krångligt för oss och våra dagistider. Men oroa er icke för denna egocentrerade kvinna. Jag ska härda ut och överleva en vecka utan mina föräldrar (tror jag iallafall). Nattinatt!

Inga kommentarer: