8 dec. 2012

Gräsänka

Rikard är ute med kompisar och jag är hemma och tittar på tv. Jag skulle faktiskt inte vilja byta med honom för det är ganska mysigt i soffan när barnen har somnat. Thea och jag tittade på en julfilm tillsammans och myste med popcorn. Det är så sällan vi har egentid hon och jag så det var behövligt. Imorgon är det gympauppvisning med den omtalade blåa gympadräkten. Jag blev varse om att blåa kläder till flickor är sällsynt när jag idag skulle leta tights till dräkten. Det finns leggings i all jordens färger men ICKE i blått. Ledsamt egentligen när man tänker efter men det är väl så världen ser ut. Så nu blir det antingen ett par mörkblå bomulstights eller ett par turkosa leggings. Man kan ju inte trolla med knäna när affärerna inte säljer det man vill ha. Godnatt!!

Inga kommentarer: