18 dec. 2012

Hinna med

Världens snällaste mamma har städat huset åt oss den här veckan. Man kan verkligen inte klaga när det enda vi behöver göra är att själva städa toaletten. Jag kan därför gå in i julveckan och känna mig lite avslappnad och glad och ägna mig åt barnen och det som måste göras den här veckan.

På min lista står nu följande saker:
1. Skaffa en svans till Thea som ska vara mus på skolavslutningen
2. Köpa julmust till mys på jobbet
3. Köpa julklapp till mys på jobbet
4.Köpa gran och köra hem
5. Handla de sista julklapparna som ska fixas innan julafton

Sedan är det alltid lite som ska tas till och dras ifrån men i stora drag så är det det som ska ordnas innan mannen med det stora skägget kommer. Ikväll ska jag ordna det sista innan farmor och farfar gör entre hemma hos oss imorgon. Thea och Saga väntar och väntar och längtar och längtar för de inte har setts på länge nu. Thea tycker också att det är orättvist att hon måste gå i skolan när de kommer eftersom Saga får vara hemma från dagis. Skolplikten är inte så rolig alla gånger men tyvärr ett måste som hon behöver tugga i sig. Idag ska vi göra sista läxan för terminen och det ska bli skönt att slippa tidig morgon, läxor, träningar och trötta barn. Jag har så höga förhoppningar på vår ledighet att jag nästan blir rädd för att det ska bli tokigt men jag hoppas att det blir precis så mysigt och bra som jag föreställt mig. Blir det inte det så lovar jag er scoopet från första raden.

Inga kommentarer: