13 dec. 2012

Hushållsaysslor

Nu när Rikard är borta så tar jag mig friheten att inte arbeta så hårt som jag brukar här hemma. Det är nog inte mindre tvätt än vanligt men jag låter den ligga kvar i korgen istället för att tvätta den. När vi är båda hemma så har jag större krav på mig själv dvs att jag ska tvätta, plocka och fixa saker efter jobbet. Det är ju lite märkligt att jag släpper det kravet när jag är själv. Det är ju nu jag skulle kunna städa och plocka ihjäl mig utan att någon tycker det blir överdrivet. Istället vilar jag och har det ganska soft när barnen lagt sig. Kanske är det så att jag har större kontroll över tillvaron när det bara är mig själv jag har att hålla reda på? Jag kanske egentligen aldrig behöver stressa runt på vardagkvällar men jag fattar det inte eftersom jag inte har full kontroll över allt? Tål att tänkas på iallafall...

Imorgon kommer Rikard hem och det ska bli skönt att bli fulltaliga igen. Det är tomt och konstigt utan honom men han verkar ha en bra praktik så det får vara värt det de här få veckorna. Godnatt på er!

Inga kommentarer: