30 dec. 2016

Rören

Våra rör i köket är igensatta och vi borde ha tagit hit någon som kan rensa dem för länge sedan. Men eftersom vi alltid drar på saker som kostar "onödiga" pengar så har det inte blivit gjort. Så nu har rören stannat diskmaskinen och under hela julhelgen fram till idag har vi handdiskat. Man glömmer fort hur tråkigt det är att handdiska grytor, ugnssäkra formar och andra stora smutsiga föremål. Så imorse gick jag upp tidigt för att ta emot reparationsmannen som äntligen hade tid med oss. Han låg länge på golvet och grejade i en arbetsställning jag inte skulle önska min värsta ovän. Till sist fixade han den utan nya reservdelar och han fick mig att lova att vi skulle fixa rören eftersom det måste vi om diskmaskinen vill leva vidare. Så det får väl bli nästa veckas projekt antar jag. Men just nu diskar den så fint all tråkig disk medan vi kan göra annat.

Inga kommentarer: