3 jan. 2017

2016

Mitt 2016 har varit ett blandat år.
Mestadels bra faktiskt men jag fick börja med att återhämta mig länge efter 2015 som blev en hemsk höst arbetsmässigt.

På jullovet fick vi snö och kunde vara ute några dagar utan att bli leriga.

Sixten, Ellen och kompani kom och hälsade på oss och firade in det nya året.

Mitt löpband har spelat en stor roll i mitt mående detta år. Jag tror inte att jag hade återhämtat mig lika bra om jag inte haft detta band. Jag har försökt springa så ofta jag kan och det underlättar att det står inomhus så att mörker och kyla inte står ivägen. 2017 ska också bli ett bra springår har jag bestämt.

Barnen har trivts bra i sina nya rum och det var verkligen ett lyft för dem båda. Thea har fått ett rum anpassat för tonårshäng och Saga ett för lek.

Rikard och jag åkte på en supermysig resa till Yasuragi och pulsen gick nästan ner till noll. Så behövligt och fantastiskt.

Saga har tragglat på i sina simskolor och hon är nu som en liten fisk i vattnet. Skam den som ger sig och förhoppningsvis så klarar vi oss utan fler simskolor nu.

Handbollen har blivit en allt större del av våra liv detta året. Både Thea och Saga tävlar nu mot andra lag och tränar två gånger var i veckan. Jag och Rikard har fått lärta oss att sköta kiosken och sitta i sekretariatet. Inte alltid så enkelt men väldigt kul att titta på när de spelar.

Klassfotboll har det också varit mycket av för båda två. Saga spelar dessutom vanlig fotboll så det har även blivit en del tid ute på fotbollsplaner.

Kusiner har hälsat på hela året om och här gör vi kölbullar på Kilene med en kusinmix. Roligt med kusiner och deras föräldrar tycker vi alla. 

Så kom skolavslutningen igen och det är nästan oförskämt så fort de växer. Tänk att de redan går i andra och femte klass!

Vi tog med oss kompisar och kusiner och drog till stugan med mormor. Som alltid var det fantastiskt väder och varmt i sjön.
Mycket mindcraft men också en del kub och andra spel.

I augusti drog vi söderut och gjorde Skåne och Danmark. Det var uppskattat av alla att få se inspelningen av Sommarlov, Köpenhamn och Legoland. Supersemester med bättre väder än väntat om vi glömmer sista dagen uppe vid Skagen när regnet stod som spö i backen.

Sedan cyklade vi från Hagfors och ner mot Karlstad. Jag tog mig 7 mil ner till Forshaga innan ändan inte orkade mer. Så stolt över mig själv som klarade 7 mil utan att vara helt slut. Jättemysig cykelväg som verkligen rekommenderas.

I november fyllde Rikard 40 år och vi åkte med hela tjocka släkten till Gran Canaria. En hel vecka med firande, avslappning och fantastiskt väder. Han får gärna fylla 40 fler gånger om det blir så här mysiga resor av det. Tänk att det varit vi i 18 år nu. Jag har haft tur i livet.

Innan vi for iväg kom vår senaste lilla kusin till världen men eftersom vi var så förkylda fick vi vänta till efter resan att träffa henne. Välkommen lilla Stina, vi lovar att skämma bort dig till Max.

Jul igen! Vi firade i liten skala med mormor och morfar i år. Kanske var det tur för vår diskmaskin bestämde sig för att inte fungera dagen före julafton så vi fick handdiska oss genom julen. En bra jul för övrigt med nöjda barn och vuxna.

Nyårsafton firade vi i trevligt sällskap hos Willards. Så sammanfattningsvis har vi hunnit mycket under 2016 och jag hoppas att 2017 blir lika bra för oss. Vi har det bra i våra liv och jag kan inte önska mig så mycket mer än så. Gott nytt på er!



Inga kommentarer: