16 feb. 2017

Omställning

Det är en omställning att börja ett nytt jobb och för mig har det svåraste varit att gå hem när jag ska. Jag behövs verkligen och då är det lätt att börja rucka på sina tider och inte gå hem i tid. Jag har haft "tur" några veckor med både Rikards tider och farmor och farfar och på så sätt jobbat heltid trots att jag egentligen jobbar 85%. Så nu när "turen" försvunnit och vardagen fortsätter måste jag gå hem tidigare ibland och då blir jag stressad och känner nästan panik över allt som jag inte hinner. Idag blev känslan nästan övermäktig och jag orkar inte med   det riktigt efter den hemska hösten 2015. Så jag måste fundera över min arbetssituation och hur jag ska kunna avgränsa på ett bra sätt framåt. Det är tråkigt eftersom jag verkligen, verkligen gillar mina nya arbetsuppgifter så jag hoppas att jag hittar en bra avvägning.

Inga kommentarer: