26 juni 2012

Söndag - Måndag - Tisdag

So far so good skulle man kunna säga om den här veckan. När de åkte på söndagen städade jag deras rum medan Rikard tränade men sedan satte vi oss framför tv:n och fastnade i Dexter igen. Vi såg 7 avsnitt på söndag kväll med resultatet att jag drömde mardrömmar halva natten. När jag kom hem från jobbet igår så satte vi oss igen (med en massa vingummin) och tittade på ytterligare 8 (!!!) avsnitt. Efter det var jag så trött att jag inte orkade drömma mardrömmar och idag blir det inget tittande på Dexter alls för inatt jobbar Rikard nämligen och vem vill sova ensam efter Dexter? Inte jag iallafall...
Idag kunde jag inte hålla mig längre utan ringde för att prata med smådamerna och de verkade ha det mysigt trots regnet. De hade varit en tripp till Nöjesfabriken och lekt på eftermiddagen och de var nöjda med utflykten. Imorgon ska vi åka och hälsa på dem för att se var de bor den här veckan så vi vet vad de pratar om när de kommer hem. Jag vet.... den som jag var för ett år sedan hade inte åkt och hälsat på dem utan njutit av att ha egentid här hemma men jag har förändrats på sista tiden. Jag längtar efter dem och vill egentligen inte alls vara borta från dem även om det är skönt att vila ibland. Betyder det att jag blivit mer känslig? Eller är det bara så enkelt att de blivit större? Vem vet, längtar gör jag iallafall trots att de är nära och bara borta några dagar.

Inga kommentarer: