2 aug. 2012

Vart tar tiden vägen?

Så var det torsdag igen då. Vart har den här veckan tagit vägen? Jag kan säkert rabbla upp vad jag gjort hela veckan men det ändrar inte det faktum att det redan är torsdag fast det känns som max tisdag. Imorse hade vi sovmorgon (dvs Rikard skulle inte upp tidigt och jobba) eftersom våra barn också blivit sovande zombies nu på sommaren. Men mitt i sömnen klockan 06.48 bestämde sig det förbannade djävla idioten till granne att han skulle starta sin bil som låter ungefär som en mindre atombomb smäller om och om igen här ute på gatan. När han gjort det och kört bilen 10 meter ut på gatan så började han spika på sitt faanskap till hus. 06.48 UNDER SEMESTERN! Om han gör om samma sak imorgon när Rikard ska sova på dagen tänker jag gå dit och skrika åt honom. Hur dum i huvudet får man bli? Vi har levt sida vid sida med den här idioten sedan vi flyttade hit men nu hänger smockan i luften för min del. Stör inte min sömn när jag är ledig eftersom jag går upp 06.00 trehundrasjuttioelva dagar om året för om du gör det då är smällen nära. Klockan är nu snart 12 och jag har inte lugnat mitt temprament det minsta vilket borde säga er något om hur förbannad jag är på det där oljudet.
Ingen idé att skriva mer nu för ju mer jag skriver desto mer uppretad blir jag.

Inga kommentarer: