22 sep. 2012

Helgen

Farmor kom i torsdags och sedan dess har det gått i full fart. Det leks, läses, bakas och cyklas nästan dygnet runt. Idag och igår har vi firat födelsedagar både i förskott och efterskott eftersom den ena har fyllt och den andra ska snart fylla. Så nu har jag marängsviss i alla magens hörn (och det är många hörn det). Idag på fm har Thea testat att träna tennis för första gången och tyckte det var roligt så det ska vi fortsätta med på lördagar så länge hon tycker det är kul. Rikard fick vara med och hjälpträna lite så det är en aktivitet som de kan göra tillsammans (också slipper lilla mamman klä på sig för tidigt på lördagar). Har lite svårt att stressa på lördagar eftersom jag gillar att sega runt med en kaffekopp i handen på mina lediga dagar. Eftermiddagar är mer min melodi så jag får väl vara ansvarig för Sagas gympa på söndag em istället.

På onsdag fyller Thea år och vi har fullt sjå att få ordning på vad vi ska köpa och vad hon ska få. Planen börjar nu ta form men eftersom hon är läskunnig så kommer jag inte att avslöja den här. Jag kan iallafall berätta, utan att säga för mycket, att jag tror hon kommer bli väldigt nöjd med sina presenter.

Inga kommentarer: