2 sep. 2012

Theas kvällsvanor

Den sista tiden har Thea haft svårt att somna i sin egen säng. Hon vill helst somna i vår säng vilket gör att Rikard, som är lättstörd i sin sömn, lägger sig i gästrummet för att vi inte ska vara 4 i sängen. Vi har försökt att vänta ut henne men det blir inte bättre utan snarare sämre så till sist kunde hon inte somna om hon inte låg i vår säng och jag skulle ligga bredvid och se på tv. Så idag fick vi sätta lite hårt mot hårt och eftersom jag inte vill neka henne att sova hos oss om hon är rädd och det är mörkt så bestämde vi att hon får komma till vår säng först när vi går och lägger oss om hon inte kunnat somna innan dess. Jag tror att hon insåg att vi menade allvar när hon kom upp fjärde gången och hävdade att hon var mörkrädd trots en 60 w lampa utanför rummet samt att vi sitter 5 meter bort med tv:n på och vi tvingade tillbaka henne igen. Lite krokodiltårar och en massa tydlighet från vår sida så stannade hon till sist kvar i sin säng och jag tänker hålla mitt löfte om hon inte hinner somna innan vi lägger oss. Annars kommer hon säkert inatt men så länge vi får somna utan att hon snarkar i örat på oss så tror jag att vi överlever i samma säng. Så jag tror att vi alla är nöjda nu faktiskt men mest nöjd är mamman och pappan.

Inga kommentarer: