16 sep. 2012

Vi gör höst

Igår åt vi kräftor tillsammans med vänner och idag är jag segare än segast. Alkohol tar ut sin rätt mer och mer ju äldre jag blir och man får verkligen avväga när det är värt det eller ej. Fast det var trevligt så jag ångrar ingenting (inte så ofta jag någonsin ångrar saker om jag tänker efter).

Den här hösten tänkte jag ligga steget före med vintersysslor för förra hösten hann vi knappt med att få bort allt från balkong, gräsmatta och altan innan grejerna frusit fast. Jag tror att Rikards skoltempo tog oss lite på sängen då men i år är vi vana och vet att vi inte kan vänta med allt till sista sekund. Så jag gör höst på balkongen idag i mitt eget tempo eftersom jag också är ganska trött, seg och yr. Stackars tomaterna får ligga i fönstret och mogna för jag har insett att de nog kommer fortsätta vara gröna annars. Så lite sol har vi haft den här sommaren att vi inte fått en endaste enda liten mogen tomat. Usch!

Inga kommentarer: