28 okt. 2012

Höstlovet

Den här veckan som kommer är det höstlov här i Värmland. Vi fixar och trixar och det ser ut som om det inte blir alltför mycket tid på fritids och förskola den här veckan. Torsdag och fredag är jag hel ledig och på fredag drar vi till Göteborg till Johanna, Per och Sixten. Men så var det imorgon då.... Saga hon snorar och hostar och även om hon är ganska pigg så tror jag inte hon är redo för tempot på dagis riktigt ännu. Så då kvarstår 10000 kronorsfrågan.............ska jag vara hemma med henne själv eller ska vi använda oss av mormor och morfar? Fördel med mormor och morfar är att jag får en heldag på jobbet som jag verkligen behöver plus ekonomin förstås. Fördel med att vara hemma själv är att Saga tycker det är mysigt att vara hemma med mig samt att det blir en lugn dag hemma som vi kanske alla egentligen behöver. Dessutom kommer det att finnas betydligt fler och mer skarpare lägen där vi bara MÅSTE använda oss av mormor och morfar och vi vill ju inte slita ut dem för mycket. Jag ska begrunda.....

Inga kommentarer: