8 okt. 2012

Nattdjur och borsttjuvar

Karamell är söt som en liten pärla men hon är inte så rolig att ha på natten. Inatt vaknade jag av att det prasslade och bökade ute i allrummet och då höll hon på och lekte för fullt. För att få sova ställde jag in henne i badrummet och då blev det äntligen sovro här hemma. Inatt får hon nog åka in i badrummet innan vi lägger oss för att slippa nattliga förflyttningar. Så här efter första dygnet så känns det som att vi ska kunna sköta henne rätt och hålla henne vid liv. Det är mysigt att ha ett litet husdjur och jag kan sitta och titta på hennes bökande ungefär som man tittar på ett akvarium. Kort sagt så är vi nöjda och kan vi bara vänja mormor också så blir det nog bra.

Nu över till något annat. Någon har stulit min hårborste och jag ser inte på detta med blida ögon. Jag skulle inte ha öppnat badrumsdörren och lånat ut den. Man ska följa sin instinkt helt enkelt så idag har jag köpt en ny och nu öppnar jag inte för Någon. Ingen nämnd, ingen glömd.

4 kommentarer:

Alva & Axel sa...

Hårborsten ligger i källaren... Jag lånade den innan vi skulle på bröllop och lämnade den bland alla era böcker . Skulle ta upp den men det måste jag missat.... Sorry!

Anna sa...

Hihihi! Min hårborste är "OXÅ" borta men jag antar att det inte är (saida)-Cissa som tagit den.... ;)

Alva & Axel sa...

Nej oskyldig till din borst Anna men väldigt skyldig till mon systers "förlust". Såg nu att jag kanske inte behövde förklara när jag lånat den... ;) Aja så kan det va :)

Mia sa...

Nu är den hittad! Jag hann dock fixa en ny innan så nu har jag två men då är jag ju garderad framåt.