1 nov. 2012

Så hände det där man läser om

Det ringer i telefonen vid 10 i morse och i andra änden är det en man som pratar bruten engelska. Han berättar att han ringer från microsoft och att det är något fel på min "security" på min dator. Jag som tycker att det är jättespännande att få ett sådant där samtal jag bara hört om på tv och sett i tidningen vill inte riktigt lägga på utan spelar med ett tag. Mest för att höra vad han ville att jag skulle göra och det han ville var ju att jag skulle sätta mig vid datorn och låta honom fjärrstyra den. As if.
Sedan la jag på luren när jag var klar med min nyfikenhet och tänkte på alla stackars pensionärer och andra som kan drabbas av detta. Men man måste ju kunna engelska samt faktiskt äga en dator för att bli utsatt så de som kan bli lurade kanske inte är så många. Spännande var det iallafall så länge det nu varade.

Inga kommentarer: