27 jan. 2013

Äntligen

Äntligen, idag fick Thea ha sitt födelsekalas ungefär 4 månader efter födelsedagen men bättre sent än aldrig. Hon hoppade och studsade och sjöng alla sånger hon kunde hitta på i hallen innan de åkte iväg. Rikard följde med henne och jag stannar hemma hos Saga som ska åka på gympa idag. Nu kanske några tycker att Saga skulle få vara med på Theas kalas men jag tycker nog att det är viktigt att få ha sitt eget ibland också. Naturligtvis går det åt två håll och när Saga har sitt kalas för sina kompisar då får Thea göra något annat under tiden. Kalas med familj och släkt är en sak och kalas för kompisar är något annat. Jag hoppas hon har haft det precis lika bra som hon hade förhoppningar om när de åkte. Idag har vi annars inte gjort så mycket förutom allt som behöver göras här hemma då förstås.

 Igår fick jag ett ryck och började byta ut alla filter i gamla dammsugaren som jag tyckte började lukta lite bränt och annat konstigt. Tur var väl det för jag har aldrig sett så mycket damm på ett och samma ställe och det var nog bara en tidsfråga innan den hade självantänt. Huuuuu, jag vill inte ens tänka tanken vad som kunde ha hänt om jag inte tagit tag i den där aningen jag hade. Imorgon börjar det en ny praktikperiod för Rikard och en ny vända men konstiga tider för oss alla. Skönt att han kommer hem och sover dock den här gången. Kanske, kanske kommer farfarn också den här veckan och utan att säga för mycket så kanske bilhelvetet kommer att funka också from onsdag. Jag håller dock inte andan.....

Inga kommentarer: