12 jan. 2013

Lördag

Vad kan man säga? Det en lördag precis som alla andra lördagar dvs plötsligt är vi två vuxna och två barn hemma hela dagen och fram till lunch så går vi bara i någon slags trötthetsdimma. Men nu är vi ganska pigga och eftersom vi är klara med allt som ska göras förutom att ta bort julgranen (vi gör det imorgon jag lovar) så har det plötsligt uppstått "fritid". Vad ska vi hitta på en hel timma fram till kvällsmat? Det är mörkt ute och blåser iskalla vindar men trots det så känns det lite lockande att ta en promenad och få lite luft. Rikard och Saga gick till Ica tidigare så de är redan rastade men jag hamnade här inne bakom dammsugarslangen. Det är självvalt att ta städningen så jag ska inte klaga utan bara konstatera att det kanske vore bra att komma ut lite. Ikväll ska vi bara mysa framför tv:n och umgås men redan när jag läste tidningen imorse uppstod ett problem med den planeringen. Jag vill helst bara se Stjärnorna på Slottet och sedan På spåret på svtplay (eftersom Thea alltid vill se Galdiatorerna på fredagar). Men ikväll går Cornelisfilmen på tv och det känns som om man "borde" se den eftersom den är finkulturell och så. Men jag vill verkligen inte se den ikväll och vi har ingen inspelningsfunktion bland våra teknikprylar så om jag inte ser den ikväll så ser jag den inte alls. Så då fick nog ändå finkulturen stryka på foten igen...
Jag undrar vilken diagnos jag skulle få för att jag aldrig vill göra något som jag inte har 100% lust med. Jag tar alltid den lätta vägen ut och jag hatar att ha tråkigt eller ens komma i närheten av det. Mitt liv underlättades hundra gånger om när mobilen och internet gjorde intrång i mitt liv. Inte för att jag vill att någon ska nå mig utan bara för att få underhållning i alla möjligt uppkomna tråkiga situationer. Jag borde nog avgiftas på någon Robinson ö mot både underhållning och socker någon gång när vi får råd.

Inga kommentarer: