18 jan. 2013

Min farmor

Idag hade min farmor Stina fyllt 100 år om hon hade levt. Hon dog för 20 år sedan och har därmed "bara" varit med halva mitt liv. Hon var otroligt viktig för mig när jag var liten och kändes nästan mer som en tredje förälder än som farmor ibland. Hon var klok, snäll och rolig min farmor och hon har en stor del i att jag är den jag är idag. Hon lärde mig allt från vett och etikettsregler till hur jag ska tackla konflikter eller ta någon annans perspektiv. Hon var också en stor förebild för mig gällande att man ska ta för sig i livet och att jag kan göra allt jag vill om jag bara anstränger mig tillräckligt mycket. Kort och gott att man är själv ansvarig för sitt eget liv och att inget kommer serverat. Jag hoppas att hon finns någonstans och ser vilken fin familj jag har och hur lycklig och tacksam jag ändå är för det liv jag lever idag. Jag hoppas hon är stolt över mig och att hon håller en vakande hand över oss. Grattis på 100 års dagen älskade farmor du fattas mig varje dag!

Inga kommentarer: