25 feb. 2013

Sportlov

Nu har lovveckan börjat och det känns skönt att kunna se solen smälta snön och veta att det inte är svart som natten redan klockan 17.00. Imorgon är jag ledig tillsammans med barnen så då ska vi sova ut, äta frukost länge och sedan åka en sväng till Mariebergsskogen och ta skridskorna med oss. Jag önskar att jag kunde vara ledig lite mer än en och en halv dag men det känns mer aktuellt att vara ledig länge i sommar så därför får vi spara lite på semester och föräldradagarna som vi har kvar. Om allting går i lås ska jag vara ledig 6 veckor den här sommaren och det känns helt otroligt skönt att bara tänka tanken. Att få friheten att bara glida runt i tillvaron så länge som 6 veckor öppnar upp för mycket tankar och rolig planering. Kanske kan vi bara gå dit näsan pekar? Det är ju faktiskt fullt möjligt nu när de plötsligt blivit 5 och 8 år snart. Kan ni fatta? Jag har svårt att förstå att de är så stora....
Mina slagskämpar...snart är de vuxna och jag får skeppa dem vidare till cagefighting i USA. Vilken stolt mamma jag ska vara när de slagit ner sitt första byte där i buren. Jag skulle inte vilja stå i vägen för dem och plötsligt börjar jag känna mig osäker på om jag verkligen överlever morgondagen. Vi får väl se....

Inga kommentarer: