26 dec. 2016

Annandagen

Vi har firat en lugn jul detta året. Inga kusiner utan bara mormor, morfar och vi. Det är ganska skönt att göra så ibland så att man hinner med att sitta och njuta också. När vi är många så känns det som att man aldrig har tid att sitta och ta det lugnt. Den här julen har vi läst, spelat spel och tagit dagen som den kommit vilket har varit trevligt. Mormor och morfa sov dessutom över hos oss två nätter så det gjorde att det lugnare när det inte kom och gick folk hela tiden.
Julklappsutdelning pågår.

Granbilden 2016

Idag bröts magin för idag började Rikard jobba igen . Jag, Thea och Saga åkte till Viktoria för att fira jul med kusinerna och äta lutfisk. Mer ljud och rörelse än på länge men alla barnen hade saknat varandra och hade roligt tillsammans.
Alla ville hålla Stina som nog mest ville äta på sin mamma. Men tids nog kommer hon att uppskatta alla dessa kusiner som kan passa henne i tid och otid.
Imorgon blir det en ny sväng ut till åkern för att lufta oss lite efter allt innesittande. Herregud jag växer snart ihop med soffan om jag inte får lite mer styrfart. Hade tänkt träna under ledigheten men eftersom jag sover så länge på morgonen så hinner jag inte.... jag hör själv hur dumt det låter men det är sant.






Inga kommentarer: