12 apr. 2017

Karolinen

Har varit på Karolinen hela dagen idag och fick en känsla för var vi ska sitta någonstans när vi flyttar dit till hösten. Jag tror det blir bra att byta jobbmiljö och få tillgång till kiosk, restaurang, frisör och träningslokal i samma hus som jag jobbar. Nackdelen är att man inte lätt kan ta en sväng på stan när man har lunch. Hur ska jag då hinna köpa strumpor, regnskläder och annat akut som ibland behövs inhandlas snabbt? Men man hittar väl en lösning på det också förhoppningsvis. En annan sak är att det kommer bli dyrt med parkering för nu står jag ju gratis på mammas och pappas parkering på dagarna. Får ta fram cykeln i mycket större omfattning än vad jag gör nu.... Bra för konditionen dåligt för latmasken. Det blir nog bra.

Nu är det iallafall vår och vi ser framåt, utåt och uppåt. Snart börjar klassfotbollen och längtan efter sommar och skolavslutning.

Inga kommentarer: