20 maj 2017

Lördag by doing

Eftersom jag var på spa förra helgen och göttade mig på kusten så får det bli andra bullar den här helgen.
 
Så jag rev igång redan när jag vaknade med att ta ur sängkläderna ur dubbelsängen. Som en extra touch tvingade jag mig själv att göra klart det innan jag fick gå på toa som var hela anledningen till att jag vaknade redan innan 8. Varför gör man så mot sig själv? Vad är det för feeel?
Sedan fortsatte jag med att riva ur Theas säng så att även den blir bytt. Så nu har jag tvättat och hängt fyra maskiner med sänginnehåll ute på tvättlinan och redan hunnit ta in det igen eftersom det torkar toksnabbt.

Medan allt detta pågick så gjorde jag rent avloppet i badkaret och körde en superrengöring i diskmaskinen plus att jag städade ur soplådan under diskbänken. Om jag inte har sonat för min ledighet förra helgen tidigare så har jag definitivt gjort det idag. För man kan ju inte bara njuta säger Luther, man måste böta också. Och nu sitter jag här och mår lite dåligt över att jag inte hunnit handla fast klockan är snart halv fyra. Men det kanske kan kompenseras av att jag plockat säkert 100 maskrosor mellan varven av tvätthäng idag? Luther har inte svarat men känslan är att han inte gillar att handlingen inte är klar när jag samtidigt tar mig tid att blogga. Så därför ska jag ta mig i kragen och åka till Kilene och springa istället.

Inga kommentarer: