9 juni 2017

Bättre och bättre dag för dag

Jag sitter tillsammans med Saga i soffan och njuter av ett glas vin. Resten av Sverige har haft skolavslutning idag men på ön har vi en vecka kvar. En vecka till med tidiga mornar och trötta oengagerade barn som helst bara vill sova vidare. Thea sover hos en kompis och vi andra ska se de obligatoriska Gladiatorerna.

Jag har haft en bra vecka. Stämningen på jobbet är god och det känns hoppfullt och roligt nu när vi alla sakta men säkert lärt känna varandra. Det är en kul arbetsgrupp och jag ser fram emot att få en kollega så jag hinner med dem alla på ett bättre sätt.

Imorgon är det fotboll för Saga igen men nu är jag beredd. Vi har inhandlat campingstolar med kaffehållare och nu ska här sittas och tittas i all evighet. 

Har den här veckan dessutom gjort en plan för att fira Pija på hennes 50-årsdag äntligen och ser fram emot det. Tänkt att den där tokblonderade, lätt omogna, festglada, unika människan som vidarekopplade sin hemtelefon till Dagens Bibelord fyller 50 år. Ofattbart... skulle vi inte vara drygt 20 för evigt?
Tur att hon finns i mitt liv för det skulle vara tomt på så många sätt annars. 
 

Inga kommentarer: