22 juli 2017

Vuxenveckan

Så nu har jag jobbar klart äntligen för den här gången. Det har varit en bra vecka som slutade lite sorgligt eftersom en av mina kollegor slutade den här veckan och ska börja på annat jobb.
Jag och Rikard är inte vana att vara bara vi hemma men jag tror att det är bra att vi har den här veckan en gång om året. Vi har verkligen spenderat tid tillsammans, lagt bort mobilerna mer än vad vi gjort på väldigt länge och pratat med varandra om annat än barnen. Idag är vi dessutom lediga en hel dag tillsammans hemma helt själva och kan leva tonårsliv utan måsten. Rikard har paddlat kajak några timmar.

Själv har jag sprungit på Kilene och sträckläst min senaste bok (Kvinnan på tåget) .


Men nu längtar vi också efter barnen så när vi haft vår lediga dag tillsammans sätter vi klockan och går upp tidigt imorgon för att åka och hämta hem dem. De har varit i stugan, på Nordens Ark och på kusten så de har haft en roliga vecka hoppas jag men nu är det dags att bli fyra igen. Så nu kör vi semester nummer två!

Inga kommentarer: