29 sep. 2017

Jag tog steget idag

Jag har länge klurat på det där med att cykla till jobbet. Jag skulle helst bara vilja cykla hem eftersom jag inte vill komma svettig till jobbet. Men det blir ju omöjligt att bara cykla åt ett håll när jag inte har någon som lan köra hem bilen. Så jag åker bil jämt trots att jag inte vill. Och jag har förlikat mig med att det bara är så men... när vi nu ska byta lokaler på jobbet efter årsskiftet kommer jag inte längre ha gratis parkering. Då blir det ännu dyrare att sitta och åka bil varje dag även om solen skiner och det är varmt och skönt. 
Så kom då lösningen till mig i början av denna veckan. Jag fick låna min kollegas elcykel och blev helt såld. Fasiken vilket roligt, enkelt och smidigt sätt att ta sig fram på utan att svettas. Dessutom är det miljövänligt, billigt och ger ändå mer daglig motion än att sitta i en bil. Så..,.


Välkommen Elisabeth!! Med dig ska pendlingen bli mycket roligare under sommarhalvåret 😊. 

Inga kommentarer: