7 okt. 2017

Idag är jag Moster Mia

Jag har många olika roller och en av dem är Moster Mia. Moster Mia är ganska sträng och full av regler men det råder inget tvivel om att hon supergillar alla sina småsyskonbarn. Så idag har jag varit Moster Mia hemma hos Vickan hela dagen. Vickan och Stefan är på bröllop och jag är fyrabarnsroddare hela eftermiddagen och kvällen. Det är lustigt enkelt att falla in i småbarnstänket igen och Stina beter sig som om det vore det mest naturliga i världen att det är jag och inte mamma och pappa som matar, badar, leker och lägger henne idag. Thea är ju en fantastisk hjälp att ha med sig och tom Saga börjar vilja vara med och hjälpa till. Så nu börjar jag fatta hur folk kan skaffa många barn. Tricket är att alltid ha något äldre barn som kan hjälpa till. 

Nu sover Stina och resten av gänget och Moster Mia ska se på Duellen tillsammans. Sedan är det dag för Joel att sova och då övergår jag till att bli mamma Mia igen. Vid 22-tiden kommer mamma och pappa och tar över skutan så vi kan åka hem och sova. Vickan och Stefan sover på hotell och kommer först imorgon.

Inga kommentarer: