9 dec. 2017

Lite blandat

Den här veckan har varit spretig på många sätt. Det började men en handbollsmatch på måndagen efter jobbet. På tisdagen hade vi vilokväll dvs inga aktiviteter och det var riktigt skönt förutom en akututryckning till Bergvik. Onsdag var proppad med handboll eftersom det var både träning och lagfotografering för båda. Jag skyndade mig hem från jobbet för att hinna fläta hår på båda innan fotot. Plötsligt ska det vara flätor istället för hästsvansar och det är bara att hänga med i svängarna.
Torsdag fick jag jobba över samtidigt som Rikard först skulle på julbord med sitt jobb och sedan jobba nattskift på det. Som tur var kunde mamma ställa upp som kock så att alla fick mat och ingen behövde varken smita från jobbet eller missa julbordet.
Fredag var det Nobelfest på Hammarlunden för mellanstadiet och Thea var minutiös i sina förberedelser. Hon ville ha både långklänning, knut och höga stövlar vilket vi fixade på tisdagen när vi var träningsfria. 

Och när det var slut var hon stolt som en tupp eftersom hon vunnit litteraturpriset. Det delades också ut ett fredspris under middagen.



Och nu är det helg och jag försöker bli frisk från ett envist hostande som hållt på ett tag nu. Vi tog en promenad idag och jag såg ut som jag sprungit maraton när vi kom hem igen. Vi gick förbi Hammarlunden en sväng för att hälsa på Saga som följde med en kompis och stod i kiosken tillsammans med hennes mamma. Passade samtidigt på att beställa en ryggsäck till Saga att ha på träningar och matcher med hennes namn och lag på. Thea har sovit över hos en kompis inatt tillsammans med ett gäng tjejer så just nu myser vi själva i soffan framför vinterstudion jag och Rikard. Lika bra att njuta för imorgon är det handboll hela dagen igen 🤾🏼‍♀️

Inga kommentarer: