27 jan. 2018

Förvaltningsfest

En gång vartannat år bjuder förvaltningen på fest för alla anställda. Förr var vi få och fick plats i Holken på Mariebergsskogen. Men de sista 10 åren har förvaltningen växt på ett ofattbart snabbt sätt. I år var festen på Stadshotellet och vi var 400 anmälda deltagare. Så klart var det många som inte var anmälda så hur många vi egentligen blivit har jag ingen koll på. Det enda jag vet är att 2005 kunde jag förnamnet på alla som jobbade på förvaltningen och nu kan jag nästan bara förnamnet på de som arbetar på min våning. Helt sjukt när man börjar tänka på det....

I vilket fall som helst så hade vi en trevlig liten sammankomst på jobbet innan själva festen. Någon poppade popcorn och glömde bort det så brandlarmet tjöt i säkert en kvart innan någon kom och stängde av. Det är en supertrevlig grupp vi har nu och det har verkligen lugnat ner sig. Ingen har sagt upp sig sedan i somras och alla verkar trivas gott med varandra. Trevliga arbetskamrater är verkligen A och O och jag är så tacksam för att alla nya är toppen även socialt. 
Men en utekväll sliter på en när en närmar sig 45. Så igår var energin hög men idag är den lååååg. Tur att barnen är stora och kan roa sig själva med att göra Slime och hänga på Music.ly. Imorgon kickar handbollsterminen igång men match mot antagonisterna Skåre så vi laddar batterierna för en spännande dag. Nu ska vi hänga framför tvn en stund innan läggdags.

Här är några av mina kollegor.


Här är rynkig, trött tant dagen efter fest.

Inga kommentarer: