26 apr. 2018

Medicingröt

Hela mitt liv har jag haft en krånglande mage. Och med krånglar menar jag att den inte går så snabbt, den gör ibland ont och den blåser upp sig på ett sätt som är helt bisarrt. Så här har det varit sedan jag var liten så det har blivit en ”normal” mage för mig.
Men så plötsligt vid 44 års ålder bestämde jag mig för att byta kost för att ha lite koll på kolesterolet. En del i det var att äta havregrynsgröt med paleogranola på morgonen istället för bröd. En annan del var att äta mer fisk, grönsaker och mindre mjölkprodukter. Och gissa vad??
Plötsligt så har jag inga problem med magen längre. Heeelt sjukt!!! 
Gröt och grönsaker is the shit helt enkelt. Så enkel lösning det kan finnas framför näsan utan att man fattar. Så nu får det bli gröt till frukost permanent.



Inga kommentarer: