15 juni 2019

Ensam hemma

Sommarlovet har börjat och i torsdags åkte båda tillsammans med mormor, morfar, Vickan och kusiner till Nyköping för att gå på deras skolavslutning. Så... nu sitter jag ensam i mitt ute och njuter av solig helg. Rikard jobbar hela helgen och jag har gjort noll planer eftersom det kändes skönt att bara vara.


 Bara Cola Zero, jag och mina podcasts. 
Också en massa packning som ska göras inför att vi ska ta oss iväg om ett tag. Jag önskar att jag visste exakt väder för det borde inte vara så svårt att packa lätt om man bara vet VAD man ska packa. Istället måste det packas för regn, kyla, sol och värme vilket tar en massa onödig plats. 

Igår gick vi på bio och såg Rocketman som var väldigt bra. Väldigt dåligt är folk som sätter sig kloss nära trots att det finns gott om platser i salongen. Vad är det för människor? Hur tänker de? Jag får panik av att okända människor sticker ut sina armbågar och tycker att det är helt ok att man känner deras arm mot sin hela filmen. Så efter att jag förstod att de inte tänkte flytta på sig trots att vi satt där först bytte jag plats och satte mig på andra sidan Rikard där det sedan var tomt. Har aldrig riktigt gillat kroppskontakt överdrivet mycket om det inte är mina barn eller min man och definitivt inte kroppskontakt med personer jag inte känner. Men detta åsido, gå och se Rocketman den får en att vilja sjunga allsång i biomörkret 😊.


Inga kommentarer: