3 dec. 2019

Hemma med sjukt litet barn

Är hemma med Saga idag så att Rikard får sova efter en lång natt på jobbet. Saga är jätteförkyld och inte pigg alls så hon vill helst ligga i sängen och halvsova mellan varven. Själv har jag fått antibiotika mot UVI utskriven igår. Alltså den smärtan är inte att leka med... tom hon som arbetar på apoteket lade huvudet på sned när jag hämtade ut medicinen och frågade om jag ville ta medicinen direkt hos dem för då kunde hon hämta ett glas vatten åt mig. Ja, lite synd tycker jag faktiskt om mig själv när jag har ont för jag är så ovan och har inget tålamod med att kroppen krånglar. Den ska bara fungera och inte ta så mycket energi alls tycker jag.

Annars så känns det lite bättre nu när vi genomfört Hellton cup och dessutom fått sol på näsan i tre dagar på raken. Den fanns där solen bakom molnen när man minst anade det. Men nu verkar vi gå in i molnen igen så nu tror jag att det får bli lite D-vitaminer till frukost resten av året så vi inte hamnar i någon ständig trötthet. Ser fram emot julledighet och att träffa all släkt på olika ställen. Innan dess ska vi som vanligt ha en dag i december jag och Rikard när vi handlar julklappar och förbereder andra julsaker. Skönt att ha en ledig dag tillsammans utan barn ibland.


Inga kommentarer: