22 dec. 2019

Julstämningen infinner sig faktiskt


Så tog vi tag i det och gjorde jul här hemma på riktigt igår. Rikard och Saga fixade en gran och formen på den låter jag vara osagd men vad spelar formen för roll när det går att hänga juliga saker i den som döljer det mesta.

I år har vi en ny julgransfot som mormor och morfar har fyndat åt oss på second hand. 50 kronor istället för 800 kronor känns som en julklapp i sig. Detta året är det första året någonsin som vi har en gran som dricker vatten så jag har stort hopp om att slippa hitta barr när jag städar inför midsommar det här året. Julgranfoten har dessutom en indikator som visar när det behöver fyllas på vatten så vi borde inte kunna misslyckas.

De klädde granen tillsammans. Kalla mig oppoturnist men varje år tror jag att de ska klara detta och vara glada och goda tillsammans och julefriden ska infinna sig. Men nej... inte i år heller. Efter en massa oliktänkande och olika grader av otrevligheter så blev de iallafall klara men eftersom inte alla vill vara med på bild så blir det en som får visa det färdigtframvärkta resultatet. Notera gärna hur glad hon ser ut efter att de manglat varandra ner i skorna i samband med detta event.

Det här är en julduk från min barndom som påminner om gamla jular med farmor och mormor. och morfar.




Stefans pappa har fixat vår servetthållare som står på bordet. Den är så söt och den har en självklar plats mitt på bordet alla år.  Tänk att vara så kreativ, så roligt det skulle vara. Så nu har vi jul i vårt hus och äntligen har julkänslan infunnit sig. En dag kvar på jobbet och sedan ska vi ta det lugnt och mysa tillsammans så mycket vi kan och ladda våra batterier tillsammans inför vårterminen som blir full av nya saker.

´




Inga kommentarer: