15 dec. 2019

Utebelysning, julstjärnor, ingen tv4,operation och handboll

Den här helgen har innehållit lite allt möjligt. Att inte ha tv4 känns konstigt eftersom nyhetsmorgon är en viktig del av min helg. Så mysigt att sitta framför tvn med frukost och kaffekopp och titta på alla reportage och nyheter. Men det går som tur är att titta via tv4-appen live så vi får nöja oss med det så länge.

Vi har också fått upp utebelysningen på balkongen så nu har trädgården gått från kolsvart till upplyst och fin. Det är fortfarande mörkt ute eftersom vi inte har någon snö men eftersom ingen snö betyder ingen halka och att alla kan cykla till skolan så överväger det praktiska i att slippa snön. Enda fördelen som snön har är att den ljusar upp lite på kvällen och jag är gärna utan den och sätter upp lampor istället.

Igår köpte jag julstjärnor mot bättre vetande igen. Jag lyckas aldrig hålla dem vid liv någon längre stund men de är ju väldigt fina. I år fick det bli med glitter på för lite extraallt som det ska vara på julen. Nu i veckan ska vi fortsätta detta genom att köpa jultröjor till hela familjen. Vi har lovat Lilla att vi alla ska ha jultema på klädernai år så vi får väl hålla det antar jag.





Idag spelas det handboll i annan stad för den Lilla. Pappan är med eftersom jag har lovat Stora att vi ska sätta ihop pepparkakshuset idag. Hur stora de än är så vill de båda fortfarande dekorera pepparkakshuset. De brukar göra en varsin sida och sedan bråka om vems sida som ska synas utåt (skjut mig). Ett annat sådant bråk handlar om några porslinsmöss som vi har. Vem ska ha de stora mössen och vem ska ha de små? Ingen vet men det som alla vet är att det leder till bråka ALLA gånger som mössen ska upp och placeras i rummen.

Stora har opererat ut en tand i munnen den här veckan och det har varit jobbigt för henne och fick konsekvensen att hon inte orkade gå med i Luciatåget som hon tränat på hela hösten. Ledsamt för henne men nu mår hon bättre och ser inte längre ut som Lina i Emil i Lönneberga i sin kind.
Men nu går vi in i sista veckan före jul och det ska bli så skönt att vara långlediga tillsammans. Inga tidiga mornar, inga läxor och framförallt INGEN stress.

Inga kommentarer: