24 maj 2020

Rensar ut gammal skit

Jag har kommit till en punkt där jag har behov av att rensa. Allt som vi inte använt på ett år och som inte har något sentimentalt värde ryker ur lådorna. Att kasta saker och se hur det plötsligt blir plats över i tidigare fulla lådor är en obetalbar känsla. Jag mår bra av att saker försvinner och gammalt är inte bara bra det kan också bara vara en massa bagage som tynger ner. Dessutom har jag gamla saker i lådor ute i garaget som jag faktiskt vill ha plats för. Den här sommaren där inga resor får genomföras kanske leder till att kartongerna efter farmor gås igenom och att hennes saker kan få nytt liv inne i våra hem igen. Nu är jag klar med tre stora lådor ute vid matbordet så nu ger jag mig själv ledigt och tar en liten löprunda istället tillsammans med min Stora. Motion har blivit ett nytt gemensamt familjeintresse på vårkanten och det är mysigt att ge sig iväg tillsammans.

Inga kommentarer: