9 sep. 2020

Jobba hemma igen

Mmmm nu är det höst igen. Bitterljuvt kommer den tillbaka. Förra hösten var slitig på många sätt och följdes sedan av en märklig vinter och vår. Nu gäller det att gå in i den här hösten med tankar om att den ska bli bra. Att det är mysigt med tända ljus och mörka kvällar. Undantagstillståndet finns kvar även om det känns overkligt nu när nästan ingen är sjuk längre. Siffrorna sjunker och jag börjar tänka tankar om att allt det här inte längre behövs. Men så blir man påmind om att det är på grund av att vi anpassar våra liv maximalt som spridningen uteblir och då blir motivationen högre igen.
För mig praktiskt innebär det att jag fortsatt jobbar hemifrån två dagar i veckan under hösten. Vill ni hitta mig hemma så är det onsdag och torsdag jag har ett eget kontor på Theas rum. Rikard är ju också hemma och pluggar mycket så det är ju mysigt och lyxigt att ha fikastunder och lunch tillsammans i vardagen. Det kommer jag att sakna när Corona är över men inte så mycket annat. Jag gillar ju mitt kontor ändå...



Nu har tända ljus kommit fram för att stanna. Att göra kylan till sin vän på något sätt ändå.  Imorgon börjar Sagas handboll och då är det full fart mot vintern sen. Men tack vara Corona medför det Noll pass i kiosken och för det tackar jag och tar emot alla restriktioner. 
Jaja det blir som det blir den här hösten. Allting är bättre än förra hösten iallafall. 

Inga kommentarer: