24 apr. 2022

Påsksemester

Vi åkte till farmor, farfar och kusiner i norr den här påsken. Vädret lämnade ingenting att önska och det var en fantastisk solig paus mitt i alla vårbestyr.

Det var ganska mycket snö kvar och på morgonen innan solen gjort sitt med snön blev det skidåkning för farfar, Stora och pappan. Bil och gatuvägar är snöfria trots att det fortfarande är mycket snö i terrängen. Blev lite nervös innan vi åkte och jag såg att Lilla tagit sneakers som sina skor den här veckan. Jag tvingade henne att byta till vinterskor men hon hade faktiskt klarat sig med sneakers om jag missat det helt.


Vi bowlade med kusiner faster och farmor vilket var mysigt.


Kusinerna har kaniner som vi inte sett förut och som var tama och jättegulliga. Lilla ville genast ha egna kaniner så vi kontrade med att vi skulle kunna tänka på det om hon börjar tömma kattlådan ibland. Sedan blev det tyst och kanindebatten försvann eftersom kattlådan fortfarande töms av oss andra tre….

Förutom detta träffade vi mer släkt, grillade ute, njöt av sol och sällskap och när vi reste hem var vi glada, nöjda och solbrända. Jag ger påsken 10 av 10 poäng så nu kan vi ge oss in i våren med nya tag ☀️

1 kommentar:

Farmor sa...

Så roligt att ha er här och ni fattas oss så ❤️