16 okt. 2012

Samåkning

Nu när Rikard är inne stan och bara ett kvarter bort med samma tider som mig så försöker vi samåka. Jag insåg ganska snabbt att jag lagt mig till med vanor och kanske inte är så välvillig till att bryta dem. Jag HATAR att vänta på saker och jag gillar inte att ha bråttom på morgonen. Vanligtvis tittar jag inte så mycket på klockan på morgonen utan kommer till jobbet när jag är klar med alla lämningar. Ibland är klockan 8 och ibland är hon 8.30 men för det mesta skulle jag tro att tiden landar på 8.10 ungefär. Nu när jag samåker så MÅSTE vi vara i stan 07.55 senast eftersom Rikard börjar då. Och inte kan jag gå när jag vill på eftermiddagen heller eftersom Rikard slutar prick 17 (som så många andra arbetsplatser) och om jag går tidigare så får jag ju VÄNTA iallafall. Så detta är något av en prövning men eftersom jag också numer är en ekonomisk person och en bil alltid är billigare än två så ska jag försöka förändra mig dessa 5 veckor. Trägen vinner och det kanske går att lära gamla hundar att sitta men framför allt så får jag flytta mina egna behov åt sida och det ska väl inte vara så omöjligt.
Hur Rikard trivs?
Alldeles utmärkt bland alla sprutor och katetrar. Jag tror han är gjord för det här.

1 kommentar:

13 MAJ sa...

Tänk om vi oxar fick styra världen, så bra allt skulle vara!! :)