18 okt. 2012

Slut på veckan

Imorgon är det fredag och den här veckan kommer lite att gå till historien för mig. Jag har fått en verklighetsdos och känner lite förtvivlan över mitt jobb men samtidigt så får det mig att vilja kämpa mer. Det kanske är så det är i dagens samhälle att allt är föränderligt men det känns inte bättre för det och det har väckt en nerv i mig som jag inte trodde fanns. Mer tydlig än så kan jag tyvärr inte vara med hänsyn till mig själv och andra.

Annars så ser jag fram emot att få ta fredag imorgon. Cissa och barnen kommer och bor i stan den här helgen så det blir nog lite umgåsande skulle jag tro. Om det någon gång slutar regna så ska vi fixa lite i trädgården men jag har nästan gett upp hoppet snart. Det öser ner morgon, middag och kväll och mörkret ligger som en filt över himlen. Imorgon ska Thea på sitt första pyjamasparty och nästa helg ska hon på Halloweendisco. Vart tog min bebis vägen? Jag trodde vi var överens om att hon inte skulle växa mer nu. Fast en rätt stor del av mig äääääälskar att åka med henne och kolla på roliga maskeradkostymer också så det är väl kluvet antar jag. Jag får väl pussa på Joel nu när han är liten så bebisbehovet får sitt till livs också. Idag var de här mormor, Vickan, Joel, marodörhunden Astor så idag har jag både snosat på bebis och ätit hemgjord paj. Inte så illa på en torsdag.

Inga kommentarer: