14 nov. 2012

Slutet i tunneln

Imorgon gör Rikard sin sista dag på den här praktikperioden och vi kan återgå till vår vanliga lunk i 3 veckor innan nästa period drar igång. Då ska han till Arvika och jobba på schema, dvs kvällar och helger, och jag ser all min flextid flyga sin kos. Jag förstår att alla kan bli placerade utanför Karlstad och jag är glad att det är Arvika och inte Torsby men jag oroar mig ändå lite för hur jag ska få tiden att gå ihop med lämning, hämtning och jobb som kräver att jag finns på plats. Vi har ju en liten behövlig paus i form av julen som kommer på mitten av perioden så vi får iallafall lite tid att andas på i mitten. Jag hoppas dessutom att morfar har lite utrymme att hjälpa oss när han inte jobbar och far runt i Sverige. Farmor och farfar kommer och stannar en vecka kring jul och det underlättar också mycket i vardagen och julförberedelserna.

Imorgon ska vi åka på besiktning jag och Saga. Då ska tant Carina på BVC kolla om hon kan allt det där som en 4-åring ska kunna. Hör hon bra? Ser hon bra? Kan hon förstå instruktioner? Jag tror ju att hon går igenom kontrollen utan bekymmer men när Carina frågar mig hur mycket hon använder datorn då kommer jag att ljuga. Inte tänker jag berätta att hon ÄLSKAR datorn och I-paden nästan mer än vad hon älskar oss. Jag vill ju inte framstå som någon dålig förälder i BVCs ögon och då friserar jag lite och tänker på min grundfamiljs motto: Yta och fasad framför allt.
Det vore väl ett roligt valspråk att ha om jag vore monark hahahaha.
Jag återkommer kring besiktningen. Ciao!

Inga kommentarer: