3 dec. 2012

Nytt jobb!!

Har gjort första dagen på nya jobbet idag och startade med en rivstart imorse. Vanligtvis kan det dröja innan man kan få göra en intervju med ett blivande familjehem men jag hade turen att få göra det min första dag. Det tog 4 timmar så fm försvann fort iväg. På em började jag plocka in saker i mitt nya rum i lagom takt och slänga högar med gamla papper som fanns i mitt gamla rum. Mitt nya jag i mitt nya rum ska ha levande växter och mysigt med tavlor på väggen.

Mindre kul var det för stackars Rikard idag eftersom Saaben inte startade imorse så han fick gå med Thea till skolan i 15 minusgrader. Synd om Rikard men jag tror att Thea tyckte det var ett kul äventyr. Nu ligger bilbatteriet på laddning så imorgon borde den starta igen. Ska jag fortsätt på temat trasiga saker i vår familj så har den trasiga ventilationen lett till att det droppar ur takventilen i Theas rum. I vanliga fall hade det bara droppat ner på golvet men eftersom det är advent droppade det rakt ner i adventsstjärnan istället. Man måste nästan le åt eländet och det blir lite lättare med ett nytt roligt jobb faktiskt. Gonatt på er vi hörs imorgon!

Inga kommentarer: