7 jan. 2013

I jobb

Så då var det dags att kliva upp idag efter alla lediga dagar. Trött släpade jag mig ur sängen och lyssande på alla andras snusningar. Jag tröstade mig med att imorgon måste alla gå upp och inte bara jag. Under ledighet har jag aldrig ont i huvudet och idag fick jag ont efter halva dagen ungefär. Är det allt stirrande in i datan eller är det alla lysrör i taket eller kanske den dåliga luften? Jag vet inte jag bara vet att jag vill byta huvud efter att ha varit här några få timmar. Imorgon åker Rikard tillbaka till Arvika och nu är det bara att stå ut två veckor till tills dess att han kommer hem igen och utgår från Ön istället. Fördelen med att han är borta är att jag vet att jag har ansvar för allt och kan utgå från det och nackdelen är precis den samma. Ikväll är han iallafalla hemma och när jag kommer hem väntar det mig en god fläskfilégryta och kanske en stunds vila iför kommande dagar. Tur vi har morfar för annars skulle det vara svårt i tillvaron när vi inte är två. Men nu drar vi igång vårterminen för om vi inte gör det då blir det ju aldrig sommar så vi kan vara lediga igen. Mål under våren är att lära Thea simma grodsim (hundsim är inte så vedertaget har jag hört) och att lära Saga cykla. Målet för mig är att röra mera på mig oavsett hur det går till. Nu kör vi!

Inga kommentarer: