10 jan. 2013

Vad händer?

Min blogg har varit min plats för funderingar och tankar under mer än 4 år nu. På dessa 4 år är det få dagar som jag inte skrivit här och när det varit så har det handlat om semester eller annat. Nu har något förändrats och jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Under hösten har jag inte alls skrivit lika mycket som tidigare och nu har det blivit än mindre efter årsskiftet. Betyder det att bloggen gjort sitt eller betyder det bara att jag tillfälligt tappat inspiration? Ni får ha tålamod med mig medan jag funderar för det kan ju vara så att det bara handlar om att Rikard är i Arvika just nu och jag finnas inte riktigt tiden att skriva.
Vad är nytt sedan i måndags då undrar ni? Jo, Rikard har åkt till Arvika och mormor och morfar har hämtat, lagat mat och fixat läxor på eftermiddagarna. Som tack för det fick Thea ett ilskeutbrott på mormor och kallade henne dum för att hon inte fick glass efter maten. Härliga tacksamma barn som inte förstår hur bra de har det. En sekund efter att mormor och morfar åkt fick hon ågren och började storgråta och hulka för att hon varit dum mot mormor och var genast tvungen att ringa upp och säga förlåt. Säga vad man vill om mina barn men de kan vara flexibla iallafall. De kan både vara otrevliga och säga förlåt med några minuter emellan om det är så att det skulle kunna ge dem några fördelar. Så nu ska jag åka hem och byta av morfar för nu slutar mitt dagskift och efter omställningstiden i bilen börjar kvällsskiftet. Lenge leve det ekorrhjul som föräldern lever i!

Inga kommentarer: