7 feb. 2013

Snö

Det snöar igen och jag börjar känna mig hoppfull att få åka skidor till helgen. Om det börjar regna igen måste jag nog stämma någon. Idag är en sådan där dag när Rikard jobbar kväll så jag sitter själv i soffan och funderar. Jag tänker på Saaben som nu fungerar helt plötsligt igen och jag misstänker att den är vårt öde och vi kommer att få dras med den lääääänge. Jag tänker också på att jag är glad för att mina barn trivs där de spenderar sina dagar när vi jobbar. Om de inte gjorde det skulle det nog kännas som ett skav i kroppen hela tiden. Om barnen inte mår bra då mår man inte bra själv så är det bara. Jag tänker också på hur mycket mod det kan krävas att ta beslut som blir bra i längden och att jag är stolt över de personer som finns nära mig på olika sätt. Sist men inte minst så tänker jag på att jag ätit rå lök idag och att jag förmodligen inte tål lök längre. Ballongmage på kvällen är ingen hit helt enkelt.

Inga kommentarer: