3 jan. 2017

Vad jag tänker inför nya året

Jag genomför inte nyårslöften så jag lämnar det åt sidan. Istället ska jag försöka se vilka förbättringområden som kan finnas att ta tag i och kämpa för kommande år.

1. Jag ska försöka klippa mig oftare
2. Jag ska försöka hitta glädje i det lilla
3. Jag ska vara mer ärlig
4. Jag ska ta bättre hand om min kropp
5. Jag ska använda mobilen mindre
6. Jag ska göra roliga saker med familjen

Detta är vad jag ska prioritera det här året och hoppas när jag utvärderar nästa år att jag gjort något lite i varje grej för att det ska bli bättre. Jag tror att det finns mycket utrymme framåt för att göra små förändringar i vardagen. Jag känner mig lugnare och mer harmonisk än vad jag gjort på länge just nu. Kanske är det nya jobbet, kanske är det att vi har det så bra hemma just nu. Det spelar ingen roll, det vikiga är att jag mår bra och orkar lägga energi på rätt saker. Så heja 2017! 

En klippning är redan gjord och det är dubbelt så många som gjordes under 2016. So far so good!

Inga kommentarer: