1 apr. 2017

Ledig helg

Ja, mina helger är ju alltid "lediga" men det som på riktigt känns som ledigt är när Rikard också är ledig. Så vi hinner saker och kan umgås lite. Jodå förväntningarna på dessa helger är stora kan man säga. Idag var det ett gemensamt besök på Bergvik och inköp av skor som skulle göras. Thea behövde också ett uppblåsbart liggunderlag tills dess att hon ska iväg på cup och det är nu fixat. Det gick ganska bra för att vara vi dvs inga större bråk mellan barnen, inga irriterade vuxna och bara marginellt tjat om glass. Kanske för att vi köpte glass trots att vi först sagt nej...
Vi ska nog inte leda några föräldrakurser men vi får det att funka även om metoderna ibland är tveksamma.

Däcken blev sedan bytta på båda bilarna när vi kom hem och inget säger vår och sommar som sommardäck. I vår familj delar vi på alla sysslor utom de manliga så det var inte jag som bytte däcken. Tröstar mig dock med att jag KAN byta däck om jag VILL. Ingen tröst för Rikard dock....



Inga kommentarer: